الف ) مقدمه

با گام نهادن رایانه به زندگی بشر هیچ کس خیال آن را هم نمی کرد که روزی این جعبه کوچک تمام ابعاد زندگی انسانها را تحت الشعاع قرار بدهد.در سالهای اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین تاثیر را بر حیات بشری گذاشته اند و با سرعتی غیر قابل تصور اطلاعات و داده هارا به دورترین نقاط دنیا مخابره می کند. ابر اختراع بشری اینترنت نیز با سایه افکندن چتر غول آسای خود بر جهان ، عملا جابجایی حجم بسیار زیادی از اطلاعات را با فشار دادن یک دکمه ممکن کرده است .کامپیوتر دنیای امروز را به دنیایی تبدیل کرده است که در آن دانايي و ميزان دسترسي و استفاده مفيد از دانش،‌ داراي نقش محوري و تعيين كننده است . كامپيوتري شدن بسياري از امور جاري مردم، انجام بسياري از كارهاي روزمره بانكي با استفاده از اينترنت و شبكه‌هاي ارتباطي در منزل، آموزش الكترونيكي و مجازي و عدم نياز به حضور در كلاسهاي درس، توسعه و ترويج تجارت الكترونيكي از دستاوردهاي فناوري اطلاعات است و در رفاه و آسايش مردم نقش دارند. سازماندهي و مديريت دانش و به دنبال آن مديريت اطلاعات، نقش اساسي را در انتقال دانش فردي به دانش سازماني ايفا مي‌كنند. همچنين مديريت اطلاعات و منابع آموزشي در محيط آموزش الكترونيكي اهميت ويژه‌اي دارد. از آنجا كه نظامهاي يادگيري الكترونيكي اطلاعات بسياري را نگهداري مي‌كنند،‌ ايجاد اين چنين محيطهايي بايد به گونه‌اي انجام شود كه كاربران بتوانند از اطلاعات موجود استفاده مفيد و مؤثري داشته باشند.آموزش، ركن اصلي در توسعه پايدار هر كشور است و آموزش الكترونيكي، امروزه از جديدترين‏، مؤثرترين و مطمئن‌ترين روشها در توسعه آموزشهاي فردي و سازماني است.


موضوعات مرتبط: مقالات

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه یکم مرداد 1390 | 19:22 | نویسنده : معلم الکترونیک |
در 10 سال گذشته با رشد و توسعه نقش فناوری اطلاعات (it) در کشور ما و با توجهی که به آماده کردن بسترهای لازم برای توسعه آن شده است، این پدیده در آموزش و پرورش نیز جای خود را باز کرده و به خوبی خودنمایی می کند.اینکه این موضوع چه مقدار تأثیرگذار بوده، قابل اندازه گیری نیست. ولی می توان به جرأت گفت که از معدود پدیده هایی است که در عمر کوتاه خود توانسته تأثیر گسترده ای بگذارد و توجه بسیاری را به خود معطوف کند. کشور ما نیز به دلیل تعاملی که با محیط پیرامون خود دارد، از تحولات جهانی بی نصیب نیست و با توجه به رویکرد جهانی در مباحثی مثل آموزش برای همه، آموزش مادام العمر، آموزش برای زندگی بهتر، می بایست از روش های خاصی برای تحت پوشش درآوردن هر چه بیشتر جمعیت لازم التعلیم و یا افزایش کیفیت آموزش و پرورش و یا حتی کاهش هزینه های آموزش استفاده کند. در حال حاضر رویکردی به سوی استفاده از فناوری در آموزش (تدریس دبیران) به وجود آمده که آهسته و انبوه کار خود را به پیش می برد. نمود این رویکرد برگزاری جشنواره های تولید محتوای الکترونیکی در آموزش های فنی و حرفه ای و همچنین جشنواره های روش تدریس با استفاده از it است که در دوره متوسطه و در دروسی مثل شیمی و جغرافی توسط وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست. از جمله اهداف مشترک اجرای این جشنواره ها عبارتند از: ترغیب، تشویق و ایجاد باور در بین معلمان در امر استفاده از نرم افزارها و تولید محتوای الکترونیکی، توسعه و گسترش فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از it در فرایند یاددهی و یادگیری. این موضوع می تواند علائمی باشد برای اینکه نقطه اوج تلفیق it در آموزش و به کارگیری خردمندانه آن توسط معلمان و دبیران است. پس معلمان در به کارگیری فناوری اطلاعات نقش محوری دارند. در مورد به کارگیری it در آموزش و پرورش بحث های زیادی شده و عموما از it به عنوان یک ابزار تکنیکی برای بالابردن سطح آموزش سخن رفته است. این امر نکته روشن و قابل توجهی را پیش روی ما قرار می دهد که نیاز مبرم به پیشرفت و حرفه ای شدن معلمان در زمینه it دارد. برای ایجاد یادگیری های مؤثر، جایی که فناوری در اختیار اهداف یادگیری در مدرسه است، تنها معلمان هستند که در مواقعی حساس مبتنی بر پایه احتیاجات و شیوه های یادگیری دانش آموزان، تکنیک های it را در برنامه ریزی تحصیلی به کار می برند. این معلم است که برای آموزش و تدریس می بایست از نمودهای فناوری استفاده کند، بنابراین باید روش های تدریس با رویکردهای جدید را تجربه کرد، آنها را مستند کرد و نشر داد. شواهد نشان می دهد وقتی که معلمان دانش خود را در زمینه موضوع درس و شیوه یادگیری دانش آموز به کار می بندند، به کارگیری فناوری اطلاعات بیشترین اثر مستقیم را بر پیشرفت شاگردان دارد. هنگامی که دانش آموزان در فهم و درک خود در به کارگیری نرم افزاری خاص در کار فردی یا گروهی یا کلاسی به کنجکاوی (تردید) کشیده می شوند، شاهد این پیشرفت خواهیم بود. در مورد اثرات به کارگیری فناوری اطلاعات در کار دانش آموزان و ارائه کار آنها، پژوهش های کمی صورت گرفته است. دامنه کاربردهای آموزشی it بسیار وسیع است. در یک طرف آن فعالیت های بسیار محدود است که عمدتا بر پایه روش های سنتی قرار دارد و در طرف دیگر آن، تغییرات اساسی در رویکردهای تدریس قرار می گیرد.

نویسنده : زهره غفاری


موضوعات مرتبط: مقالات

تاريخ : پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1390 | 14:47 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
سیستم های آموزش الکترونیکی چنانچه بخواهند با هم همکاری داشته باشند، لازم است تا ساختارهای داده اشتراکی را بفهمند. بدون داشتن استانداردهای مشخص ، هر متولی و تولیدکننده آموزشی ، ابزارها و ساختار داده خودش را خواهد داشت و امکان همکاری بین آنها نخواهد بود.
بطور کلی استفاده از استاندارد ها و توسعه سیستم ها بر مبنای آنها دارای مزیت های زیر است:
1- ماندگاری (Durability) – در صورتی که نرم افزارها و مواد آموزشی بر اساس استانداردهای منظم و مدون ایجاد شوند .همگام با تغییر محتوا و شیوه ها براحتی قابل تغییر بوده و مدت زمان بیشتری می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بعبارتی دیگر با تغییردر مطالب و شیوه های آموزشی ، مجبور به جایگزین کردی سیستم نخواهیم بود.
2- همکاری(Interoperability) – در صورتی که سیستم های آموزشی منطبق بر استانداردها ایجاد شوند ،این استاندارد می تواند بعنوان یک زبان مشترک ، امکان همکاری بین انواع مختلف سخت افزار،سیستم عامل ها،مرورگرها و سیستم های مدیریت آموزشی را فراهم کند.
3- دسترس پذیری(Accessibility)- چنانچه محتوای آموزشی بر اساس استاندارد مشخصی ایجاد شده و توصیف شود ،یعنی فیلدهای توصیف کننده محتوا استاندارد و شناخته شده باشد ،براحتی می توان آنرا شاخص بندی،جستجوکرده وتوسط هر سیستم مبتنی بر استاندارد، ردگیری کرد و سریعتر به منابع مورد نیاز دسترسی خواهیم داشت.
4- استفاده پذیری مجدد(Reusability) – براحتی میتوان از منابع آماده شده استاندارد، در سیستم های آموزشی مختلف،یا در یک سیستم آموزشی برای اهداف و در دوره های مختلف، چندین بار استفاده کرد.
5- مبادله پذیری(Interchangeability)- امکان مبادله محتوا ومنابع آموزشی مختلف ، بین سیستم های آموزشی که با استانداردها آشنا باشند،براحتی امکان پذیر خواهدبود.همچنین می‎توان در هر سیستم، امکاناتی برای ورود و صدور بسته های محتوایی قرار داد،تا براحتی امکان بسته بندی محتوا بر اساس استاندارد و صدور آن و ورود بسته محتوایی و تفسیر و استفاده از آن فراهم شود.
6- مدیریت پذیری(Manageability) - با داشتن اطلاعات مبتنی بر استاندارد در مورد دوره ها،معلم و فراگیر و نیز محتوای آموزشی ،امکان مدیریت،سازماندهی و بکارگیری منابع راحت تر می شود. (E-Learning Standards –by Peter Donkers)
استانداردهای مختلفی جهت ایجاد هماهنگی و امکان همکاری بین سیستم های آموزش الکترونیکی ایجاد شده است .استانداردها برای تسهیل توصیف،بسته بندی، مرتب سازی و تحویل محتوای آموزشی ، فعالیت‎های آموزشی و اطلاعات فراگیر طراحی شده‎اند. هدف از استانداردها فراهم کردن شرایطی است تا :
1- محتوای آموزشی منحصر به یک سیستم آموزشی خاص نباشند
2- محتوای آموزشی قابل استفاده مجدد باشند
3- امکان به اشتراک گذاشتن محتوا و اطلاعات فراگیر وجود داشته باشد
4- همکاری بین سیستم ها تسهیل شود
هر استاندارد از چند مشخصه تشکیل شده است که هر مشخصه توصیه هایی در یک زمینه مشخص از فرآیند آموزش ارائه می‎دهد.

موضوعات مرتبط: مقالات

تاريخ : سه شنبه بیستم اردیبهشت 1390 | 12:47 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |

حسنعلی بختیار نصر آبادی(1) و رضاعلی نوروزی (2)

 این مقاله ضمن معرفی عوامل مؤثر در پیدایش زمینه های جدید در حوزه ی آموزش و پرورش در ایران در هزاره سوم راهکارهایی را جهت تطبیق با شرایط آینده ارائه می دهد. از عوامل بسیار مهم می توان به گسترش کمی و همگانی شدن و ... آموزش و پرورش در سطوح متوسطه و عالی و راهیابی اقشار و طبقات پایین جامعه به سطوح متوسطه و عالی اشاره کرد که آموزش و پرورش کشور را با مسائل و مشکلات جدیدی مواجه می سازد.

وقوع تحولات مهمی که در دهه های اخیر بخصوص بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد موقعیت فرد و جامعه را در جایگاهی قرار داد که عنوان یک رویکرد رفتاری تربیتی نسل جوان را راهی مراکز آموزشی کرد و چون آموزش و پرورش توان جوابگویی به نسل جدید را نداشته، پسروی هایی دیده می شود که این پدیده موقتی است.

گرایش جدید خانواده در کنار گرایش های سنتی و هجوم نسل جدید به دانشگاه ها و گسترش کمی آن در انواع مختلف در سال های اخیر کفه ترازو را به نفع گرایش های جدید متمایل ساخته است و موجبات حرکت آموزش و پرورش را به طرف گرایش های جدید را فراهم ساخته است. که از میان آنها می توان به راهکارهایی برای آموزش و پرورش کشور در هزاره ی سوم رسید.

 


موضوعات مرتبط: مقالات

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه بیستم اردیبهشت 1390 | 12:42 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
آموزش رايج در مدارس کشور، يک آموزش سنتي و يا به عبارت ديگر آموزش فقط شنيداري مي باشد. حداکثر اقدام تصويري در خصوص موضوعات مورد آموزش، نصب بعضي پوسترهاي رنگي بر روي تخته سياه کلاس مي باشد. در روش ديداري- شنيداري سعي مي شود آموزش به کمک فيلم ، انيميشن، نماهنگ و ... ارائه گردد. در اين روش ماندگاري مطلب قريب به 20 سال مي باشد در حالي که ماندگاري مطلب در روش شنيداري حداکثر 6 ماه است. در ضمن در روش ديداري- شنيداري مطالب علمي در محيطي جذابتر و در مدت زمان کمتر قابل انتقال است
در مدارس معمولي، طرح درس معلم شامل مجموعه اي از دستورالعمل ها، برنامه هاي درسي، سؤالات تمرينات اضافه، امتحانات کلاس و ... مي شود. اما در مدارس چندرسانه اي علاوه بر اين موارد، معلم از مواد آموزشي چندرسانه اي شامل فيلم، عکس، صدا، اسلايد و ... استفاده مي کند تا کيفيت و ماندگاري آموزش را ارتقا بخشد. اين قدم اول در راه حرکت به سمت مدارس هوشمند است.

درباره ي تأثير فناوري اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشي (و به طور خاص مدارس) دو رويكرد متفاوت وجود دارد. برخي معتقدند، اثر فناوري هاي جديد تدريجي است و صرفاً انتقال برنامه ي درسي سنتي را كارآمدتر مي سازد و در واقع، دسترسي به اطلاعات سريع تر مي شود. رويكردي ديگر معتقد است ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهاي تعليم و تربيت را به طور اساسي تغيير مي دهد. از اين ديدگاه فناوري اطلاعات بر مرزهاي ساختاري نظام آموزش سنتي فايق مي آيد.
با اين كه موارد بالا از دستاوردهاي استفاده از فناوري اطلاعات است، با اين حال ساده لوحانه است اگر تصور كنيم ورود فناوري اطلاعات (در جلوه هاي متفاوت آن : اينترنت ، رايانه ، چند رسانه اي و ... ) به تنهايي باعث انقلاب آموزشي شود. اگر فرهنگ ياد دهي – يادگيري در نظام آموزشي تحول نپذيرد ، ورود فناوري هاي اطلاعاتي نه تنها تحولي ايجاد نخواهد كرد ، بلكه به تقويت سنت هاي محافظه كارانه ي آموزشي منجر خواهد شد. لذا تغيير در مدرسه سنتي به سوي مدرسه هوشمند نيازمند تغيير در نظام آموزش و پرورش كشور مي باشد و هيچگاه راه اندازي مدارس هوشمند ميسر نخواهد شد مگر ساختار نظام آموزش و پرورش تغيير يابد . اين امر نيازمند برنامه ريزي حداقل بيست ساله مي باشد. اين تغيير مي بايست قدم به قدم و با درايت و تفكر باشد.
موضوعات مرتبط: مقالات

ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه هجدهم اردیبهشت 1390 | 13:36 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
مدارس هوشمند و دانشگاه هاي مجازي چه هستند؟
 کلاس های هوشمند در دانشگاه های ایران با سرعت بالایی گسترش می یابد و قرن ۲۱ به سمتي مي رود كه اكثر مشاغل به دانش و مهارت هاي رايانه اي نياز خواهند داشت. ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش نياز دارد كه با آموزش سنتي كنوني بخصوص آن چه هم اكنون در مدارس ايران در جريان است هم خواني ندارد. مدتي است برخي كشورهاي جهان به تأسيس مدارس الكترونيكي يا آن چه در ايران مصطلح شده مدارس هوشمند دست زده اند. الگوي اوليه اين مدارس از كشور انگليس گرفته شده است و كشور مالزي يكي از پيشتازان ايجاد اين مدارس به شمار مي رود. دانشگاه ها هم به نوع ديگري از آموزش تحت عنوان آموزش مجازي متمايل شده اند. در مدارس هوشمند رايانه در نحوه تدريس و ارزشيابي تأثير مي گذارد و برنامه هاي درسي را تا حدودي تغيير مي دهد. ولي در عين حال كاركردهاي اجتماعي مدارس بر جاي خود باقي مي ماند. چون در روابط اجتماعي به دانش آموزان ياري مي رساند. در اين مدارس دانش آموزان مي آموزند انبوهي از اطلاعات را پردازش كنند و ازاين اطلاعات در جهت يادگيري بيشتر استفاده كنند.

دانش آموزان حتي مي توانند با منابع علمي جهان و معلمان و بچه هاي مدارس ديگر ارتباط برقرار كنند. در مدارس هوشمند معلمان مي توانند به جاي اين كه تلاش كنند خودشان پاسخي براي پرسش هاي دانش آموزان پيدا كنند، از آن ها بخواهند پاسخ پرسش هايشان را در رايانه پيدا كنند و براي بقيه بازگو كنند. البته مدارس هوشمند اين كارايي را نيز دارند كه به دانش آموزان نشان دهند چه اطلاعاتي در وب موثق است تا كودكان و نوجوانان ضمن دريافت اطلاعات درست تحت تأثير تبليغات سوء اينترنت هم قرار نگيرند. در نهايت به كارگيري رايانه به معلمان خوش فكر كمك مي كند به دوره آموزش براساس كتاب محوري و سخنراني تك گويانه معلم در كلاس خاتمه دهند و سيستم آموزشي را به شكل سيستم مشاركتي، مبتني بر آموزش توانايي هاي پژوهش، جمع بندي، تحليل و نتيجه گيري دانش آموزان تبديل كنند.

البته در مورد سيستم هاي آموزشي نظير آموزش و پرورش ما كه كتاب محور و مبتني بر نقش حياتي معلم است، كارشناسان هشدار مي دهند فناوري اطلاعات حتي مي تواند سيستم هاي محافظه كار تعليم و تربيت را تشديد كند. به طوري كه معلمان علاوه بر همان شيوه كتاب محوري دانش آموزان را به سوي انبوه اطلاعات سوق دهند و معلمان از دانش آموزان بخواهند حجم بيشتري از اطلاعات را حفظ كنند. مرضيه ابراهيمي کارشناس آموزشي در تعريف مدارس هوشمند مي گويد: "مدرسه هوشمند مدرسه اي است كه با كمك فناوري هاي نوين سيستم هاي آموزشي و ديجيتالي هوشمند درصدد سرعت بخشي به فرآيند ياددهي، يادگيري و بهبود مديريت به صورت كاملاً نظام يافته باشد تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندي و استفاده بهينه از منابع فني دانش روز با توجه به طيف گسترده آن براي كشف استعداد خود و بروز خلاقيت ها باشد". شرايط مناسب از نظر دست اندركاران چنين طرح هايي اين است كه معلم ديگر آموزش دهنده صرف نيست، فعاليت هاي گروهي تشويق مي شود، با تك تك دانش آموزان متناسب با توانمندي ها و استعدادهاي آن ها رفتار مي شود و دانش آموزان مي توانند مواد درسي شان را از طريق سايت هاي اينترنتي دنبال كنند ارزشيابي نيز از شكل حافظه محوري خارج مي شود. در مدارس هوشمند از اينترنت استفاده زيادي مي شود. ولي اين با آموزش مجازي متفاوت است. در آموزش از راه دور معلم و دانش آموز يا استاد و دانشجو از طريق اينترنت صدا و تصوير يكديگر را دريافت مي كنند. در حالي كه در يك محيط و مكان حضور ندارند. در باب مزاياي دانشگاه هاي مجازي گفته مي شود كه تعداد دانشجويان افزايش مي يابد ولي هزينه ها كاهش مي يابد. آموزش مجازي به طوركلي به آموزش توسعه زيادي مي دهد.

  http://www.tebyan-ardebil.ir/


موضوعات مرتبط: مقالات ، آموزش مجازی

تاريخ : سه شنبه بیست و سوم فروردین 1390 | 21:0 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
  • کیدز اسکیلز و راه حل یابی مشکلات رفتاری/ عاطفی کودکان دانش آموز در مدرسه ابتدایی هوشمند/هوشمند ابراهیمی
  • مطالعه عوامل مؤثر بر توسعه مدارس هوشمند از ديدگاه مديران و معلمان مدارس متوسطه شهرستان ساری /مجتبي رضايي راد /دكتر اسماعيل زارعي زواركي
  • آموزش الکترونیکی و مدارس هوشمند (S.S )/سمیرا شهابی/دکتر سید رسول عمادی/دکتر مریم اسلام پناه
  • مطالعه چگونگی تلفیق فناوری در برنامه درسی آموزش عالی ایران و چین: یک بررسی تطبیقی/دكتر بي‌بي عشرت زماني/ستاره موسوی
  • تحليل نرخ پذيرش موتورها و ابرموتورهاي جستجو در بين دانشجويان/دکتر مظفر چشمه سهرابي/ مريم اكبري
  • بررسی کارائی و اثربخشی استفاده از فناوری های اطلاعات در مدارس هوشمند/محمد مهدی جلالی
  • مقايسه عوامل اجرايي و نرم افزاري در مدارس متوسطه هوشمند و هيات امنايي استان همدان /سمیرا شهابی/دکتر سید رسول عمادی/دکتر مریم اسلام پناه
  • بررسی مزایای آموزش الکترونیکی درآموزش وپرورش درمقایسه با آموزش سنتی/مریم سلطانی بابوکانی
  • تعاملات آموزشی اثربخش در محیط های مجازی ،ضرورتی برای مدارس هوشمند /احمدرضا فاضلی
  • راهکار های تدریس برخط /سونیا موسی رمضانی /الهه ولایتی
  • هوشمندی مدارس در عصر مجازی/ امیر قربانی

  • پیاده‌سازی سیستم خودکار و هوشمند تصحیح و ارزیابی تمرینات برنامه‌نویسی بر پایه وب/حامد رحیم­اف/امیر قاسمی­
  • آموزش الکترونیکی در جهان امروز/ سیمین شهیدی، حمید محمدی

  • چالشهای تکنولوژی اموزش مجازی / ناصر جعفری

  • نقش كتابخانه هاي ديجيتالي در يادگيري الكترونيكي /سونیا موسی رمضانی /الهه ولایتی

  • کودکان امروز مديران فردا، بررسي تاثير بازي­هاي رايانه­اي در رشد انديشه مديرانه کودکان/حامد رحيم­اف/بهزاد رضايي
  • ترغیب در یادگیری الکترونیکی/علی رضا قرباغی/عیسی زبیدی
  • کاربردهای آموزشی وب نوشت ها1 در کلاسهای فردا/مسعود هاشمی
  • آموزش الکترونیک، استانداردها و عوامل موفقیت/فاطمه سلیمانی روزبهانی /ساناز نیک قدم حجتی /محمدرضا لامعی رامندی
  • ملاحظات ضروری پیاده سازی نظام یادگیری الکترونیکی برای مدیران اجرائی/هادی مصدق/محسن رفیعی
  • مدرسه مجازی چیست ؟ / شاهرخ مشایخی

  • بررسی ابعاد مدل توسعه یادگیری الکترونیکی/دکتر محمد دوستار/ مرجان بابایی
  • آموزش الکترونیکی و نقش آن در ایجاد یادگیری مشارکتی در دانش آموزان مدارس هوشمند/کلثوم نامی/ محبوبه عقابی/حمیده امیر شاهی

  • آسیب شناسی امنیتی آزمون های الکترونیکی و راهکارهای مقابله با آنها/ساناز نیکقدم حجتی/فاطمه سلیمانی روزبهانی

  • بررسی زیر ساختهای ضروری آموزش الکترونیک/حبیب پوراسد

  • آموزش الکترونيکی چه تفاوتی با آموزش سنتی دارد؟/ شایان طیبی

  • کنترل بار شناختی محتوای دوره های آموزشی الکترونیکی /الهه ولایتی /سونیا موسی رمضانی
  • بررسی چالشهای مدارس هوشمند درایران/کلثوم نامی/حمیده امیر شاهی/محبوبه عقابی

  • بررسي چالش هاي توسعه مدارس هوشمند در کشور/ احسان علیمرادی

  • بررسی تطبیقی نر م افزارهای کلاس مجازی و ارائه چارچوبی اقتضایی جهت انتخابی بایسته/فاطمه سلیمانی روزبهانی / سید مصطفی آرمون

  • طراحی موثرمحتوای درسی برای ارائه مطابق با اصول یادگیری برنامه ای در نظام یادگیری الکترونیکی/دکتر زهره خوش نشین

  • معلم، سرمایه انسانی در مدارس هوشمند،مطالعه موردی مدارس هوشمند شهرستان رشت/محمد اسدی گنجی/محمد خوشنود خناچاه /محمدرضا لامعی رامندی

  • مقایسه انگیزه پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس عادی و هوشمند شهر اصفهان /مهدی ابوالقاسمی نجف آبادی /تورج حسینی هفشجانی

  • کتابخانه دیجیتال، حلقه مفقود شده در مدارس هوشمند ایران/حامد رحیم اف/حسین بهبودی راد

  • مدارس هوشمند ، چالش ها،فرصت ها و موانع/منصور رياحي چلواني

  • مدرسه هوشمند چیست؟ /مریم شیرازی

  • كاربردهاي آموزشي وب نوشتها درکلاسهای مدرن/ مسعود هاشمی

  • ابزارهاي تست و ارزيابي در سيستم آموزش الكترونيكي /سونیا موسی رمضانی
  • ضرورت استفاده از آموزش مجازی در مدارس/ مجید ثابتی/سمیه آرام
  • تاثير استفاده از محيط آموزشی شبيه سازي شده بر انگیزش درونی و يادگيري /اعظم قراباغیان/ دکتر سید رسول عمادی/ دکتر حسن محسنی

  • مقایسه پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند ( مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات ) و مدارس عادی شهر اصفهان /مهدی ابوالقاسمی نجف آبادی /تورج حسینی هفشجانی

  • مباني فلسفي شكل گيري آموزش از راه دور از دیدگاه مدرنیسم و پست مدرنیسم / سونیا موسی رمضانی

  • ارزشیابی و ارزیابی برنامه ها در محیط الکترونیکی/مرتضی شاهمرادی/سکینه کاشی سرخی/نجمه عبادی

  • کنترل بار شناختی محتوای دوره های آموزشی الکترونیکی /الهه ولایتی /سونیا موسی رمضانی
  • آموزش الکترونیکی e-learning /مسعود آزاد / فرشته مهدیه
  • الگوی پیشنهادی کاربردی طراحی و تولید محتوای الکترونیکی/مرتضی شاهمرادی/ سیروس صداقت

  • فناوری اطلاعات و تأثیر آن بر یادگیری فراگیر و موثر/مسعود آزاد /فرشته مهدیه

  • سیستم هوشمند حضور غیاب مدارس، چالش ها و راه کارها/حامد رحیم اف/ علی اصغر ظفری/ مریم چوپانی

  • آموزش روش های برنامه ریزی و راهبردهای مطالعه به دانش آموزان دبیرستان شبانه روزی کوثر شهرستان ماهنشان /عصمت دويران / سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • مدارس هوشمند، چالشها و راهکارهای توسعه آن در کشور/مسعود آزاد / فرشته مهدیه

  • اشیا یادگیری در آموزش الکترونیک:حرکت به سمت آموزش انعطاف پذیر و پویا/سیروس صداقت

  • ضرورت و اهميت كاربست رويكرد يادگيري تلفيقي درمحيط هاي آموزشي/سونیا موسی رمضانی/الهه ولایتی
  • بررسي موانع توسعه آموزش الكترونيكي در مقطع متوسطه شهر زنجان از دیدگاه دبیران، مدیران و كارشناسان /عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • مزایای آموزش الکترونیکی / هاشم حمیدی، علیرضا سیدی

  • توانایی یادگیری الکترونیکی در ایجاد مراکز یادگیری/عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • كاربرد تکنولوژی های سیار درآموزش برای بچه ها/سونیا موسی رمضانی/الهه ولایتی

  • يادگيري نوين در دنياي فناوري اطلاعات/عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • نظام مدیریت یادگیری و سیستم مدیریت محتوای یادگیری در آموزش مجازی/مرتضی شاه مرادی

  • پادکست:فناوری عصر نوین فناوری اطلاعات/مرتضی شاه مرادی / سکینه کاشی سرخی

  • آموزش الکترونیکی پارادایمی جدید درعصرآموزش/مسعود آزاد / فرشته مهدیه

  • تاثیر آموزش الکترونیک بر اقتصاد هزاره سوم/ساناز نیک قدم حجتی/حبیب پوراسد

  • دانشگاه الکترونیکی:محیط یادگیری نوین یا تداوم ارائه مطالب سنتی به صورت دیجیتال(آموزش سنتی دیجیتالی)/سیروس صداقت / مرتضی شاه مرادی

  • وب کست: راهی نوین در عصر طلایی فن آوری اطلاعات/ سیروس صداقت/ نجمه عبادی

  • به وب 2 خوش آمديد/الهه ولایتی/سونیا موسی رمضانی

  • بررسي تاثير آموزش چندرسانه‌اي‌ها بر خودنظم‌دهي يادگيري/عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • آموزش در عصر جهانی شدن با تاکید بر آموزش از راه دورو یادگیری ترکیبی/مرتضی شاه مرادی/علیرضا ندرلو

  • نقش معلم در آموزش مبتني بر كامپيوتر/ علی یعقوبی

  • یادگیری از طریق بازی های رایانه ای برخط/الهه ولایتی/سونیا موسی رمضانی

  • آسیب شناسی امنیتی آزمون های الکترونیکی و راهکارهای مقابله با آنها/ساناز نیکقدم حجتی/فاطمه سلیمانی روزبهانی

  • آموزش الکترونیکی، پدیده ای نوین در عرصه ی آموزش/الهه ولایتی/سونیا موسی رمضانی

  • مدارس هوشمند و هوش هاي چندگانه/عصمت دويران

  • يادگيری سيار/عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران
  • معلم و مدیریت دانش در مدارس هوشمند/سمیرا شهابی
  • از آموزش الکترونیکی تامدارس مجازی/روح الله حاجی تبار فیروزجایی/ایمان باباگلی/مجتبی رضوان/محمد عنایت تبار

  • ارائه تدريس موثر در مدارس هوشمند/عصمت دويران/سودابه دويران/سهيلا دويران

  • سامانه هاي چندرسانه اي تعاملي در نظام آموزش از راه دور/سونیا موسی رمضانی

  • نوآوري در يادگيري و آموزش /عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران

  • مدارس هوشمند ، گذر از آموزش سنتی به آموزش الکترونیک/سید ماهیار حسینی

  • مدیریت پیچیدگی هوش در مدارس هوشمند/سوسن احمدراجی

  • ارزشیابی دوره های یادگیری الکترونیکی مبتنی بر وب/سونیا موسی رمضانی/الهه ولایتی

  • یادگیری الکترونیکی مانع و یا عاملی برای خودنظم دهی فراگیران/عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران

  • عوامل محیطی مدارس و تاثیر آن بر میزان توجه و یادگیری/سمیرا شهابی

  • مديريت پذيرش تغييرات ناشي از كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش مدرسان/محمد آتشك

  • یادگیری الکترونیکی، گستره ای برای یادگیری مادام العمر /عصمت دويران/ سودابه دويران/ سهيلا دويران

  •  

    نقش منابع انسانی در مدارس هوشمند /هادی تیزدست

  • توسعه محتوای آموزشی به صورت چند رسانه ای توسط دانش آموزان /محمد مهدی دهقانی

  • رضایتمندی در یادگیری الکترونیکی / دکتر مهرانگیز علی نژاد

  • بررسي بسترهاي استقرار مدارس هوشمند در استان سيستان و بلوچستان /راحله قصري

  • ضرورت پياده سازي طرح مدارس هوشمند/زهره شوریده دل

  • آموزش مجازی گامی نوین در آموزش /ساراصبوری /زهرا صباغیان /کوروش فتحی واجارگاه

  • آموزش الکترونیک، استانداردها و عوامل موفقیت /فاطمه سلیمانی روزبهانی / ساناز نیک قدم حجتی / محمدرضا لامعی رامندی

  • طراح اولین متد آموزش تخصصی رایانه کودک(KID_COM ) / شعبانزاده

  • ضرورت آموزش رایانه کودک به عنوان درس رسمی در سازمان

  • آموزش و پرورش (مقطع پیش دبستان و دبستان) / سارا شعبانزاده/راهله خسروی زاده /لیلا یزدانی


  • موضوعات مرتبط: مقالات

    تاريخ : پنجشنبه هجدهم فروردین 1390 | 13:26 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
    تهران- اولین کنفرانس مدرسه هوشمند توسط وزرات آمورش و پرورش و مرکز همایش های طاپکو و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران اسفند ماه در تهران برگزار می شود.

    مدارس هوشمند

    به گزارش روز دوشنبه خبرنگار علمي ايرنا، در حاشیه اولین کنفرانس مدرسه هوشمند، نمایشگاهی از دستاوردهای مدارس کشور در زمینه مدرسه هوشمند به نمایش در خواهد آمد و از برترین مدرسه هوشمند با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش تقدیر خواهد شد.
    براساس اين گزارش، اهداف اين کنفرانس يک روزه، تعامل بین دستگاه های اجرایی جهت تحقق مدارس هوشمند ، معرفی آخرین دستاوردهای کاربردی مدارس هوشمند در داخل و خارج از کشور، معرفی توانمندی های داخلی و خارجی در زمینه توسعه مدارس هوشمند ، ارائه جدید ترین نرم افزارهای تخصصی عملیاتی در زمینه مدارس هوشمند و بررسی و چالشها و موانع فراروی تحقق مدارس هوشمند اعلام شده است.
    همچنين "استانداردهای مدارس هوشمند" (وبگاه های آرمانی، فرم های الکترونیکی، پرداخت الکترونیکی، خدمات الکترونیکی، اطلاع رسانی الکترونیکی، ، اتوماسیون مدارس، آرشیو الکترونیکی و ...)، "مدیریت سرمایه انسانی در مدارس هوشمند"، "ثبت نام الکترونیکی "، ‌"آموزش الکترونیکی " و "آزمون الکترونیکی" محورهاي اين همايش بيان شده است.
    دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش ياددهنده و يادگيرنده را برعهده دارند. در اين مدرسه، برنامه درسي محدودکننده نيست و به دانش‌آموزان اجازه داده مي‌شود از برنامه‌هاي درس خود فراتر گام بردارند. در اين مدرسه روش تدريس براساس دانش‌آموز محوري است. تأکيد بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محيط ياددهي ـ يادگيري از راهبردها و خط مشيهاي مدرسه هوشمند است.
    گفتني است اکنون بیش از 20 هزار مدرسه به سیستم هوشمند مجهز شده است و امسال براي اولين بار در کشور ثبت نام در مدارس تهران به صورت الکترونيکي انجام شد.
    بنا به گفته وزير آموزش وپرورش در دو سال آینده تمامی مدارس به سیستم هوشمند مجهز شوند و این مرکز به صورت ICT وارد تمام مدارس کشور خواهد شد.

    خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1002942

    موضوعات مرتبط: مقالات ، اخبار مدارس هوشمند

    تاريخ : چهارشنبه یازدهم اسفند 1389 | 21:10 | نویسنده : مدرسه هوشمند ایرانیان |
    .: Weblog Themes By VatanSkin :.